Friday, August 20, 2010

OMG.. sudah 22 tahun!!



hohoho... cm x percaye je..
arini da masuk 22 tahun..
rase cm baru je semalam bru pas amek spm..
then nk masuk diploma..
bile tgk2 balik..
wah...
sekarang dah degree...

sangat x sangke saye boleh sampai ke tahap sekarang..
dulu mase sekolah..
lembab bukan maen..
kuat men2 dlm kelas..
nk belajar tu mmg susah la..

akhirnya...
keinginan tu dtg sendiri je nk blaja sampai degree nih..
good job ayyu!!
sangat2 ingin berterima kasih pada
my father...my mother n my little sis..
kamu sume sgt best.. n saranghae~~~

n bile umur main meningkat nih... mula la akan dgr2 org bertanye..
xlame ag boleh kawin kan..? bile nk kawin..?
hhahahh..
saye sgt jrg dgr ayat2 nih kerane masih belaja..
fuhh naseb bek la kan..
tp x lame ag kene fikir lak bende2 gini.. haish..

ape2pun..

dalam 22 tahun hidup nih..
byk gak cabaran n dugaan yg da ditempuh, tgh tempuh n bakal akan di tempuh pon ade,,
adoii byknye tempuh... hahah
neway...
to myself:
do the best in anything that u been doing..
sentiasa percayakan diri sendiri n konfident..
don't betray others.. and make enemy..
love urself, ALLAH, family, n frens~~
pape pon...

Saenggilchulka habnida ayyu~~



Wednesday, August 18, 2010

i believe to this~


Saye percaye kepada ayat ini..
korg mesti percaye gak la ngan ayat inikan..
dan selalu kite dgr..
kalo yang kita sayang tu x kekal ngan kite maknenya..
ia bukan milik kite...
tp bila ia kembali kepada kite satu hari nnti..
ia sememangnya dari awal ag milik kita..
so..
kalo ia milik kite..
hargainya..
kalo ia bukan..
be strong enough to let it go..
let it go..doesn't mean that u r weak..
it's mean that u r strong to face it..

~ i believe and i will.....

Tuesday, August 17, 2010

Cam Hampeh~




ni sambungan yg tajuk sal korg marah ke x..

punyelah hampeh makcik yg keje kat streamyx tuh..
punyelah marah nih..smpai kitaowg email kat die plak..
mmg femes sekejap la name yg tukang dftar nih..
yg skit ati nih..
dah la bagi alasan x munasabah yang arituh tu..
ni leh plak die blas..

"Port dah penuh.. pastu xde pemasangan bebas.."

kitaowg ni bukan dak sekolah..
kitaowg mmg tau xde pemasangan bebas tu..
kalo ade nk ke trime plakkan..
ni alasan die bagi pas kitaowg follow up gune email..
kalo lambat ag..
kitaowg follow up ag ye makcik..
then..
tuk makcik tuh.. silelah prepare alasan seterusnya..
hampeh!

Sunday, August 15, 2010

korang Marah x..kalau..~

okay..
kite ni studentkan.. so kalo student mmg la internet tu penting..
lebih2 ag org cam saye..
saye amek animation 3D sem nih..
mmg kene byk tgk hasil keje org len nk dpt idea n nk tgk tutorial ag..
mcm2 ag la..
sume ni hanye leh dpt kalo kite ade tenet..
sebb ade mcm2 kat c2..
korg mesti setuju punyelah..

tp..
negeri Melaka yg bersejarah ni mmg la buat sejarah tol..
kitaowg satu umah g apply streamyx yang femes kat msia ni..
awal bulan 7 arituh..
ni nak masuk tengah bulan 8 da..
btg idung pon x nmpk..
korg marah x kalo korg kene cmni..?

pastukan..
kitaowg pon g la follow up..
sbb sume org soh follow up..
g la..
dua kali member sowg ni g ngadap makcik2 dlm tuh..
alasan dorg snng je..

1) Alamat pangsapuri tu baru dpt trace..
siap tye ag.." perumahan baru ke tu dek?"...
cm hampeh je.. padahal sume org tau pangsapuri nih da lame ade..
siap ade yg apply streamyx ag.. baru apenye..

2) modem kami abes dik.. tgh tggu stock..
ni ag satu.. nk marah je rase.. leh abes modem.. padahal da tau
customer ramai.. order la cepatkan..

marah x korg kalo kene cmni..??
saye amat marah..
sume jadi lambat sbb tenet xde..
bosan tol la..


cmni la muke kitaowg kat umah sebb kes diats nih..

Tuesday, August 10, 2010

BZ.. btolke?~



da lame giler x update blog neh..
satu je prob die..
streamyx kat melake nih lembab servis die..
xtaw la nape..
mmg cmni kot dorg lyn customer dorg..
saye pon pasrah je la..

bz giler lately nih..
btolke bz sgt xtaw la..
tp everyday ade je keje kene wat..
kdg2 terase mau pnteng kelas sbb nk tdo..
hahaha
poyo je kan
padahal kalo ade tenet tu leh je smpai kul 3 4 pagi
baru nak tido..
ape2 pon.. mmg bz la senang citer..

korg penah blaja x subject Project management..
saye ni selalunye ske subject membace nih..
tp subject nan satu ni la
wat kan ari2 saye sangat hampeh..
punyerla bosan subject nih..
sampaikan nk wat keje die jadi stress..
hahaha
dasat giler kan.. ape2 pon..
masih bertahan ag la tuk sem nih..
tiada ag tangisan2 nk kua pasal stress..
hahaha
name pon kan belajar..so..
Chaiyok! ayu!

Saturday, July 17, 2010

Bosan Gile xde Tenet~

huhuhu..
da lame x update blog neh..
bkn malas tp xdapat nk wat..huhu
duk umah sewa nih xde tenet la plak..
da apply kat pakcik streamyx tu lak xdtg2 ag..
lembab lak bile pkirkan balik...

sejak bile tm lembab cm neh pon xtaw la..
selalu laju je..
nih cm hampeh..x nmpak btg idung ag.. heee
org dah nk beli yg paling laju punye kot..
xmo duit ka tm oi... uhuhu

bile da bosan kan..
mmg la keje tgk tv je..
tu pon naseb la ade tv kat umah sewa nan serba indah nih...
kalo xde mau mati kebosanan tuh..
hahahaha
pastu makan.. duk menggemokkan badan..
haish..cepatla wahai tm dtg umah neh...

bilelah kebosanan neh nak berakhir xtaw la.. huuhu
hope secepat mungkin..~
daa~

Sunday, July 11, 2010

Melaka again..~

hhuhu..
sok balik melaka da.. kehidupan yg penuh berliku..
cewah..hahha
cm seksa je kan belaja tu dr ayat td..
sebenarnye xla sangat..
tp da cuti neh.. tibe2.. masuk belaja balik tu yg seksa tuh..
huhu..
arghh malasnye nk balik..
sgt malas..
huhuhuhu


adakah begini nasebku.. huhuhu

Friday, July 9, 2010

tilik menilik~

xtaw la nk ckp pe kan..
semenjak sotong Paul tu tilik tepat..
dah ade ag org duk percaye tilik menilik neh..
si burung la tilik.. Belande mng Piala Dunia..
then si sotong tu lak ckp Spain..
bagus sgt la tuh.. smpai masuk berita lak tuh..

sgt la x fhm nape la dibesar2kan hal nih..
da tau mende tu sebenarnye x bagus tp wat gak..
kalo yg kuat iman tu xpela..
tgk then x caye..
ni yg x kuat iman neh.. t terpesong akidah lak..
kite bkn tau kan..
so.. xyah la caye ngat sal tilik2 neh..
ape2pun..Yang Maha Esa tu lebih mengetahui segalenye..

Wednesday, July 7, 2010

Whew.. Kenangan Indah~

saye gelak sorg2 pas jumpe blog2 lame..
hahhhhaa..
saye da lame ade blog neh..
mase sek ag..
tp mase tu x matang agkan..
so..post2 yg ade kat c2 mmg la kelakar tahap cipan..
kalo org len tgk mesti die kate gile..
gelak sorg2 kat depan laptop..
membe2 describe sye mc2..
membe siap wat cite sal group
kitaowg..alien di Bumi ini..
hahahha..
gle korg2 neh..

neway~
mmg kenangan terindah..
teringat kisah lame..
whew~

ni link salah satunye yang kelakar.. Life in this Planet..
for ur information.. tuan die x aktif da blog neh.. so xyah ssh2 tgglkan
komen..

Tuesday, July 6, 2010

gile..heheh~

ni bukan entry nk kutuk membe..
heheh..ni just nk cerita pasal membe saye yg seorg nih..
die mmg la dikenali sbgai sorg yg ade mental prob oleh
kengkawan..hehe
arini die ajak g teman cari satu benda alah nih..
hahha.. korg mesti rase die gile sbb g BB semate2 nk cri
VUVUZELA...
mende nih yg duk wat bising kat perlawann bola sepak dunia
kat Afrika Selatan tuh..
die kate nk cr nih sbb nk wat bising kat umah..
hahahaha..perangai x ley blah kan..

mase kitowg g pon da nk kul 7..
elok je die ajak g time tu..
kl jem gile time tu kot..
gilekan..
hahhaha...

then bile sampai kat BB tuh.
g la jalan2..duk cari bende alah tuh..
last2.. xde.. hahaha..
sian gak kat die.. nk sgt...
atlast ktowg balik je.. sbb x jumpe benda alah tuh..
heheh...
saje2 je..kitaorg harung jem.. pastu berhimpit2
ngan mat saleh, niger, pak arab, mat indon..
ape ag..ckp je sume ade kat situ..
semate2..tuk VUVUZELA trumpet tuh..
hehehe..
gile x?? gilekan...

neway.. tiya.. truskan pencarian ko k..
aku skong ko dr belakang..hehehe

ni VUVUZELA trumpet yg membe nk sgt