Tuesday, January 3, 2012

An Early 2012 Part 2~

oh, baru je nak masuk 4 haribulan 12, 2012.
tapi aku dah experience masalah.
tak ada lah serius sangat but kalau melarat boleh jadi teruk.
kebelakangan ni aku sering tak jaga contact lense aku.
aku kurang tukar air dia.

dan padan dengan muka aku
aku kene iritated eyes.
hamek ko ayu.
malas lagi nak jaga kebersihan contact lense.

aku sangat risau bila kemerahan mata aku tak hilang selama dua hari
tak la teruk sangat merah dia tapi pelik la kan
ngapa tak hilang-hilang merah tu.
terus kul 11 lebih angkut mak aku pergi poliklinik
bila check naseb baik takde ape2 yang serius.
okay je.
tapi aku kena mahal la kan pasal poliklinik 24 jam.
harga memang cekik darah tapi ubat dia bagi sangat2 berkesan.
dah kurang dah merah kat mata aku.

hahah first time experience.
so, lepas ni memang aku akan rajin sesangat la nak tukar air setiap hari
jadi rajin seperti dahulu.
dah kena baru nak ubah kan.
apalah manusia ni. ahaha

so orang lain yang pakai lense,
silalah rajinkan diri jaga kebersihan lense anda.
okay~

An early 2012 ~

dah masuk 2012. Happy New Year Everyone.
btw, tak perlulah sambut. tak ada ape-ape yang special pun rasanya
nak sambut kedatangan 2012 ni.
tapi still aku rasa pelik sebab 2012 ini disambut.
okay bukan tu nak celoteh.

awal-awal 2012 ni, banyak fasa baru aku kena masuk
antaranya adalah,
aku sudah hampir ke penghujung Ijazah Sarjana Muda!
happy sangat dah tempuh alam pelajaran ni.
masa dulu aku xpernah terfikir akan belajar sampai ke Ijazah.
Bagi aku, diploma tu pun dah tinggi, tapi itu dulu.
sekarang aku ingin belajar lebih tinggi lagi
tapi apakan daya, terlau banyak hutang2 secara tidak langsung
perlu disetelkan .
jadi perlulah mencari duit.
dan Alhamdulillah Bos tempat praktikal aku sangat suka dengan
performance aku, so aku di offer untuk menjadi staff disitu.
Ya Allah, Terima Kasih dengan rezeki yang KAU limpahkan kepadaku.
Terima Kasih sekali lagi.

sekarang aku perlu persiapkan diri untuk menempuh alam baru
alam yang lebih mencabar dan perlu meningkatkan
lagi keimanan.
syaitan kan suka mensesatkan hati manusia.
haih.

Apa yang aku harapkan semuanya berjalan dengan lancar sahaja.

Saturday, December 24, 2011

Its morning and I'm Thinking

good morning.
well.. i'm wrote this after i wake up.
why? sebab dah lama bersarang dalam otak.haha selalu jadi malas
nak tulis. why?
sebab malas nk taip password and username.
haih pemalas punya ayu. haha
btw,

sekarang ni ada seorang blogger jadi famous gara2 video proposed die.
cerita dia seperti dalam drama tv cerita melayu yan selalu kita kata
ohh.. sangat cliche babak ni.
but i tell you, its happened in reality world.
This girl bertunang dengan lelaki pilihan keluarga which dia menolak pada mulanya
disebabkan dia masih muda, 19 i think and dia tak kenal itu lelaki.
Kuasa Allah itu besarkan, Allah bukakan pintu hati dia and guess what
dia dengan rela hati menerima lelaki yang aku rasa sangat penyabar dan sweet.
hehehe.

blogger ni just nak share dengan kawan2 je. dan setelah video ni
tersebar , biasalah manusia, ada yang suka ada yang tak.
sampai si blogger ni buat satu post mintak maaf lagi. Mungkin
ada yang tidak berkenan cara beliau. mungkin la.
manusia kan. mana pernah nak puas hati dengan kebahagiaan orang lain.
haih. sedih tengok manusia sekarang.

whole story ni sebenarnya membuatkan aku terfikir pasal jodoh.
and i hope someone i met now, it's my jodoh.
and i know everyone hope for this too.
susahkan bila dah jumpa, dah suka, dah sayang tapi dia bukan jodoh kita.
punah ranah hati tu. tapi itulah kehidupan.

well, i hope the best for myself, and for everyone too.
Semua yang kita harapkan juga datangnya dari DIA yang satu.


Happy weekend.

Saturday, December 17, 2011

Trust is hard thing to do~

trust.
it is hard to do?
hard or not, depend on that people.

Bila dah percaya, dimainkan, kepercayaan hilang
itu lagi malang.
nak bangunkan semula kepercayaan bukan senang.
aku dah rasa semua tu.
sangat sakit sangat perit.
tapi ini dunia.
bila kau dah buat, ingat ada karma.
kau pasti temu ia semula.

aku harap kali ini tidak.
kerana kepercayaan sudah ditetapkan.
tidak sekali goyah.
bila goyah. musnahlah semua
jangan.
jangan biarkan semua terjadi.
jadikan pengalaman sebagai dinding hati.
ingat sampai ke akhir nanti.


p/s: tiba-tiba teringat kisah silam

Monday, December 5, 2011

Merayap~

Bila dah tiada duit.
kerja yang paling untuk dilakukan adalah merayap.
hamikk.
adik aku pun aku pow.
hahaha OKB la katakan.
Thanks miss hidayah.
bila dah dapat kamera.
muncullah hantu kamera keluar dari setiap pelusuk tubuhku.


cam kanak-kanak riang


adik ku pun sama bengong gak


poyo.hahaha



kenapa ngan budak ni ha


sangat2 takde keje


nak cakap tengok cerita ni ha. BEST!


entri yang sangat malas tapi nk update jugak.
hahaha.
btw cerita HAPPY FEET tu sangat2 la bestnye
rugi tak tengok kengkawan.


p/s: kamera baru

Saturday, December 3, 2011

Wordless~

Happy Birthday to Peah.My kecoh Frens. 




Semoga sentiasa di rahmati. 

Thursday, November 24, 2011

Kasih sayang yang tiada lagi zaman ini~

ini adalah anime yang dah lama
walaupun dah lama, aku tetap nak suruh
kamu, kamu dan kamu lihat animation ini.
manakah perginya sikap sebegini di kalangan
seorang abang?
zaman sekarang ni susah nak lihat kasih sayang sebegini
mereka lebih memertingkan diri
makan kaum keluarga sendiri.
pelik2.

aku suka animasi ini.
nak tahu kenapa?
sebab penceritaan yang sangat2 rare
kalau animasi sekarang ni
balik-balik berlawan sesama sendiri, bunuh membunuh dan byk lagi






aku suka.
tak tahu lah kamu, kamu  dan kamu yang lain.
selera masing-masingkan.
tak rugi kalau tengok.

The end

Mari bersenam ~

mesti excitedkan kalau dengar tajuk dia.
okay. aku ada seorang trainer peribadi. cewahh.
hehe.
actually. one of my friend , is a gym person.
so, daripada kita membazirkan pengetahuan yang dia ada
baik kita tanya macam-macamkan.
so disebabkan saya ingin mengempiskan perut saya akibat
malantak yang maha dasyat,so kita tanya je lah kepada trainer nan
seorang ini.

bak kata beliau.
nak kempiskan perut yang kian membuncit adalah
dengan melakukan senaman cardio.
bermakna seluruh badan anda bergerak
contohnya adalah jogging.
tapi kepada yang bekerja.so tidak ada masa nak
cari port jogging (alasan)
jadi anda boleh melakukannya dirumah.

antara senaman yang boleh anda lakukan adalah seperti
star jump sebanyak 15 kali
lompat setempat 15 kali
sit up 15- 20 kali
push up 5-10 kali

bukan buat berhenti2 ye.
senaman diatas perlu dilakukan terus menerus.
insyaAllah boleh lah mengurangkan berat badan anda.
err btw , senaman ni dicmpur2kan supaya ada variasi.
kita juga boleh pilih senaman lain juga.
rajin2 lah tgk youtube.
sekian

Saturday, November 12, 2011

Kenapa lagu Nera?

okay.
disebabkan my love one cakap lagu yang ada dulu tak best.
hahaha.
dan aku pun rasa lagu tu dah lama dah bertapak dalam blog ni.
so now its the time!
change the song yo.
well, this song for the first time i heard it, i like the lyrics so much.
and the arrangement of music too.
the singer? ermm. no comment. wahaha ( gelak jahat)
but after i listened it over and over again.
still it become my favorite one. hahaha
now its playing at my blog.
this is my current fav song.
so enjoy. me tooo.


oh btw, i like the lyric as i mentioned it earlier. i copy and paste the lyrics.
now sing it with me. keke


Pernahkah engkau hargai
Cintaku yang sejati
Pernahkah engkau mengerti
Akan diriku ini
Betapa hebatnya cintamu
Memberiku sejuta pilu
Betapa agungnya asmaramu
Membuatku terpaku
[*]
Di sisimu aku terdiam seribu bahasa
Di hatiku bergetar sejuta rasa
Namun sukar untuk aku meluahkan
Ku cinta padamu
[**]
Nafasku terhenti bila melihat dirimu
Terasa batas degupan jantungku
Mungkinkah hatimu milikku jua
Ku sayang padamu
Kan kuabadikan dikau
Suatu kenangan yang manis
Yang tak mungkin aku lupa
Untuk selamanya
Kan kucoretkan kenanganmu
Dalam sanubariku ini
Dapat jadi yang terindah
Di dalam hidupku ini
Ulang [*][**]
Bagai bahtera yang dilanda badai
Gelora cintamu
Mengoncang jiwaku
Berombak mencari
Daratan yang damai
Ohhh cintaku
Ulang [*][**]
Aku coretkan kenanganmu
Dalam sanubariku ini
Agar jadi yang terindah
Dalam hidupku ini

Sunday, November 6, 2011

HIbernate~

fuhh..fuhh.. *sapu2 habuk
bersawang sudah blog aku ni..
bukan malas..
sebenarnya letih..
keje , makan, drive, tido..
itu je la..
cuti je la nak rehat and have fun..
but for 2 days cuti..sabtu and ahad
ohh.. x cukup..
tulun22.. nak cuti lagii..


p/s: ily