Sunday, May 6, 2012

Kita Hanya Merancang

dah lama tak menconteng dekat blog ni
tiada masa?
bukan. cuma masa yang ada digunakan untuk perkara lain.
blog ni dilupakan. bukan lama pun sekejap je.
Blog tak reti merajukkan? hihi

nak bercerita tentang satu perkara.
aku memang suka on twitter walaupun aku tak tweet.
aku akan on jugak untuk tengok perkembangan terkini
kengkawan twitter.

korang kenal tak dengan dena bahrin.
dia jadi famous sebab video perihal engagement dia yang sangat sweet dan
menjadi punca cemburu dan juga keinginan gadis2 diluar sana.
sekarang ni dia dah pun kahwin dengan lelaki pilihan keluarga dia. dia bahagia.
okey. bukan nak cerita pasal dia.
cuma nak bercerita, ada yang inginkan kisah cinta mereka seperti dena.
kahwin dengan pilihan keluarga.
tapi rasanya tak ramai sanggup lakukan dengan apa yang mereka cakapkan tu.
kalaulah ada pun tak ramai. lebih ramai yang tak ingin hidup single.
sunyi katanya. akal tak sama dengan hati.
tak apalah itu semua doa, yang mungkin akan termakbul suatu hari nanti.

aku?
bagi aku , aku tak ingin kisah yang sama dengan dia. walaupun kisahnya sangat
sweet.
aku lebih berharap apa yang ada sekarang ni, akan kekal,
kekal selamanya. bersyukur dengan apa yang ada.
kisah yang simple tapi bermakna.

kita hanya merancang tapi Yang Esa menentukannya.

0 Orang Mengarut: