Wednesday, June 15, 2011

Akhirnya~

akhirnya betul kata2 yang aku pgg ni..

" Kalau kita tak dapat maknanya belom ada rezeki. itu bermakna Allah hendak menguji "

aku tau kata2 ini benar dan terbukti..
apabila aku mencari tempat untuk latihan industri..
aku beria nak LI bulan 7 .. tak nak bulan 9..
hantar resume awal2..
cari awal2.. kat jobstreet , google dan sebagainya..
tapi hampa..
kebanyakkan company tak nak respon pon..
ada satu dua je la yang rajin nk respon..
sampaikan dah nak dekat due date dah ni..
tuk hantar kat fakulti..
masih takda sebarang jawapan..
akhirnya.. semua rasa mengalah.. pilih juga untuk bulan 9..

tapi.. Allah itu maha adilkan..
setelah lama bersabar.. akhirnya..
Allah bukakan pintu rezeki aku dan juga kengkawan..
setiap orang dah dapat tempat untuk LI..
yang paling best sekali..
kami semua LI bulan 7 bukan 9..
kuasa Allah takde sapa yang tahu...

kami sangat2 bersyukur..
sekarang sudah mula mengorak senyum..

*interview yg aku xperience mengalahkah org yang nak bekerja.. sangat dasyat.

1 Orang Mengarut:

Unknown said...

keje leklok..t terus keje kt situ...heheh